lördag 30 juli 2011

Bard in the Botanics

     Bard in the Botanics är en liten Shakespeare-festival som anordnas i Glasgows botaniska trädgård varje år. Fyra olika Shakespearepjäser spelas upp under en vecka i slutet av juli på olika platser i trädgården. Att gå och ta del av festivalen är ett måste om man bor i närheten, för hur kan man bättre spendera en sommarkväll än att sitta ute i en vacker trädgård och se Shakespeare?


     Förra året såg jag John i Titus Andronicus - en av Shakespeare's allra blodigaste pjäser. I år var vår vän Amie med i Pericles, Prince of Tyre, så i går bar det av till Glasgow för lite Shakespeare.


     Jag hade inte läst Pericles innan jag såg den och hade inte ens tagit reda på vad den handlade om, så jag förvånades över hur enkelt det var att hänga med. Själva uppsättningen var perfekt. Den var väldigt lättsam och trots att handlingen på många vis är tragisk lyckades skådespelarna locka fram många skratt. 
     Jag blev bara så lyckligt påmind om hur mycket jag älskar Shakespeare när jag såg den här pjäsen och jag vill bara säga:

     Mer Shakespeare för folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar