fredag 15 juli 2011

5, 6, 7, 8! - teaser trailer

     Nu har de gjort en liten teaser trailer till kortfilmen 5, 6, 7, 8! Den finns för allmän beskådan här: http://vimeo.com/26465063

     och här: http://www.sponsume.com/project/5-6-7-8


     Jag har också stulit några bilder från trailern:




     Annars så händer det inte så mycket. Jag gjorde audition för ett tag sedan för Hamlet, men tror inte att jag kommer få rollen. Vid första provomgången fick jag spela upp Ophelias "mad scene" där hon just blivit galen och sjunger och delar ut blommor. När jag gick vidare till andra omgången fick jag visa upp en mer snäll, söt och naiv Ophelia i scenen där Laertes tar farväl av henne. 

     Men som sagt. Jag skulle bli väldigt förvånad om jag fick rollen. Det är nämligen en sådan där teatergrupp som använder sig av samma personer år ut och år in och då är det svårt att som nykomling komma och säga: "hey! Jag vill ha en av huvudrollerna i er uppsättning av Hamlet!" när de med största sannolikhet har massa av sina tidigare skådespelerskor i åtanke. Men det var i alla fall kul att göra audition!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar