söndag 3 juli 2011

Kortfilm

     Efter att ha sett Felipe's kortfilm "Three Legged Horses" (i vilken John medverkade) tänkte jag bara: "wow! Den här killen vill jag jobba med någon dag!". Manuset var fint, symboliskt och poetiskt på ett enkelt vis, och filmningen hette minst sagt duga.

     Jag tänkte inte så mycket mer på det, bara att: "Någon gång... Kanske när jag rättat till mitt engelska uttal eller fått lite mer erfarenhet eller whatever...", och så plötsligt fick jag förfrågan att vara med i hans kommande kortfilm. Min tanke var: "Yay! En statist i Felipe's kommande film, då kan jag lära känna honom och se hur det är att jobba med honom! Det är alltid en bra början!".

     I går fick jag manuset.
     Statist my ass.
    
     Oro och förtjusning blandas. Nej, det är ingen stor roll, men... Jag var bara inte förberedd.
     Spännande, spännande!

     Så nu i veckan blir det att leta runt i Edinburgh efter en tjusig 40/50-talsklänning, för nästa helg ska spenderas framför kamera under inspelningen av 5, 6, 7, 8!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar