tisdag 12 juli 2011

Dag 2

     I söndags var det dag 2 för min och Johns del på inspelningen av 5, 6, 7, 8!  Otroligt många statister hade hittat dit och alla var klädda i tjusiga 50-talskläder och hade piffat till sig med 50-talssmink och frisyrer. Dag 2 var inte alls lika lång för vår del (bara 10 timmar allt som allt) eftersom vi hade filmat våra scener och bara behövdes i bakgrunden. Dessutom hade vi ätit två frukostar, och med extra mat i magen blir allt lättare.

     Sofie frågade i en kommentar vad filmen handlar om och jag tänker helt enkelt bara kopiera texten från Debasers Filums hemsida:

    
     "Be bold and mighty forces will come to your aid." - Basil King

     5, 6, 7, 8! follows the bold and desperate attempt of a young man who, on sight of the girl of his dreams, decides to ask her out at any cost at a local dance event. Just as he's about to talk to her, she disappears behind the big red door. As he enters the huge dance hall, she's out of sight and he's faced with a hundred bored attendees and a lounge band who'd rather be somewhere else.

     Sticking to his word, he starts dancing, the way he only knows how, facing shame and humiliation, setting off a series of tiny chain reactions through the crowd.

     "5, 6, 7, 8!" is a short filum with a surf rock soundtrack, no dialogue and lots of dancing!


 Regissör, ljus och två kamera.

     Trailern kommer vara klar om några veckor och själva premiären blir i oktober i Glasgow.

     Nej, nu ska jag börja förbereda mig inför min audition i morgon. Bättre sent än aldrig, eller hur? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar