tisdag 12 juli 2011

Ett litet drinktips

     Ett litet drinktips för alla mina läsare. Jag sitter och dricker denna dryck nu när jag försöker förstå Shakespeare inför i morgon (jag försöker rättfärdiga varför jag skriver om detta i min About Acting-blogg genom att dra in Shakespeare). Jag drack det för första gången i Drøbak med Linn och det är väldigt simpelt och gott att göra hemma.

     Det enda du behöver är: fläderblomssaft, citron och kanelstänger.

     Man behöver bara använda lite fläderblomssaft, någon skiva citron och en kanelstång (jag använder faktiskt bara en halv), och sedan så häller man över kokande vatten över det (efter man har lagt/hällt det i en mugg, inte när allt ligger utspritt på köksbänken). En riktigt varm och go dryck blir det i den ruggiga Skotska sommaren!

Belvoir gör otrolig fläderblomssaft!

1 kommentar:

  1. o dear, jag skrev "skotska" med stort S! Så engelsktalande jag håller på att bli!

    SvaraRadera