lördag 23 juli 2011

PASS

     För några dagar sedan fick jag ett brev hem från PASS (Performing Arts Studio Scotland) i vilket, på ett papper med deras egen vattenstämpel, de kallade på mig för ett möte i början av augusti där jag ska få mitt student ID och ett studentkonto. Det känns fortfarande overkligt att jag börjar i augusti, men sakta och säkert börjar det gå upp för mig. Ja, det är dags att börja inhandla svarta kläder ("skoluniformen").


     I går såg jag John i Mary of the High Seas. Jag blir stolt över hans begåvning, men mindre stolt över det faktum att han sa att föreställningen började 7:30 när den i själva verket började 7:00. Suck säger jag bara.
.
     Jag är också, liksom många andra, upprörd över det som hände i Norge i går. Jag tänker inte säga så mycket mer om det, bara att jag är upprörd och blir arg när jag tänker på det.

     Och för att liva upp stämningen lite ska jag avsluta med ett klipp som innehåller otroligt skådespeleri och underbar dialog. Alla involverade i filmen "Samurai Cop" förtjänar en varm applåd för att ha kunnat åstadkommit ett sådan otrolig film. Och nej, det är ingen porrfilm, den innehåller bara märkliga "sexiga" dialoger, många obehagliga sexscener (tänk er att kameran står vid änden av sängen och filmar två nakna människor som långsamt kysser varandra och långsamt tar på varandra i alldeles för många minuter) och actionscenerna ska vi inte ens prata om.
     Så här ger jag er ett klipp från: Samurai Cop

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar