lördag 9 juli 2011

Dag 1

     I går var alltså första dagen på inspelningen. Det var en riktigt tärande dag som började klockan fem på morgonen när vi steg upp och slutade halv tio på kvällen när vi kom hem och störtade i sängen. Under denna 16 timmars dag gick två timmar åt att resa fram och tillbaka till Glasgow och en timme till att äta lunch. Annars var det full rulle hela dagen.

     Det är märkligt att agera framför kamera och jag är inte alls van vid det. Man sitter och väntar större delen av tiden, och så filmas man lite grann då man plötsligt ska vara alert och in character. Även om man har en roll och inte bara är statist så väntar man, för det är så många olika bilder och grejer som också måste filmas. Det krävs verkligen tålamod, för man måste vara tyst och på plats även när man inte filmas.

 Govanhill Baths - inspelningslokalen

     Och märkligt är det när man filmas. Plötsligt riktas kamera, ljus och mikrofon mot en. Det som var mest märkligt var väl när jag och John hade vår lilla scen som avslutades i en hastig spin och en dip kiss. Det är väldigt märkligt att kyssas två decimeter framför en kamera och ett tjugotal personer som står runtomkring och stirrar och sedan utbrister i ett "awww!" när scenen är färdig.

     Jag ser verkligen fram emot att se resultatet! Samtidigt är det en liten demon inuti mig som inte alls vill se, som oroar sig över att jag kommer agera dåligt och se ful och fet ut, men äsch, jag är ju som jag är, inget att oroa sig över. 

 En världsberömd kyss

     I dag är jag ledig och jag har sovit alldeles för mycket, men snart bär det av till Costa för att dricka te och skriva. Jag ska verkligen bara ta det lugnt i dag, för i morgon väntar ännu en dag framför kameran.   


http://www.debasers.co.uk/5678/ (länk till 5, 6, 7, 8!'s hemsida)

1 kommentar:

  1. Åh, vad spännande! Jag vill verkligen se bilder och grejer! :)
    Vad handlar den om?

    SvaraRadera