söndag 4 september 2011

West Highland Way och Skye

     Nästa sommar har jag bestämt att jag ska göra något jag velat göra väldigt länge, nämligen:

     The west highland way

     The west highland way är en vandring som börjar i Glasgow och slutar uppe i Fort William. Den är 154.5 km lång och vad jag har förstått är det en av de mest spektakulära vandringarna i världen. Och det tvivlar jag inte på, man passerar bland annat Glencoe och Loch Lomond.


Glencoe, bild från google

     Jag har även bestämt mig för att jag måste tillbaka till Isle of Skye. Min och Johns resa upp till Skye är by far den bästa resan jag någonsin gjort. Man upplever landskap som inte bara tar andan ur en utan också nästan får en att gråta. Dessutom måste vi ta oss till den där förbannade Loch Coruisk den här gången, utan att behöva riskera livet för att ta oss dit.



Loch Coruisk, bild från google

     Och bara därför avslutar jag med några bilder från när jag och John var på Isle of Skye. Och för er som undrar:

     Ja, att flytta till Skottland är bland det bästa jag någonsin gjort.

 






Klicka på bilderna för förstoring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar