torsdag 29 september 2011

En lista

     Jag har aldrig gjort en sådan där blogglista förut, så jag tänkte att det var på tiden. Följande lista har jag stulit från Sofie.


Brukar du komma i tid? Till skolan: Ja. Till när jag ska träffa vänner: Oftast, men inte alltid.

Har du bra kondition? Den är hyfsad. Inte så bra som jag vill, men helt okej.

När blev du fotad senast? I skolan för några dagar sedan.

Hur känner du dig nu? Alert och ren (har precis duschat).

Vanligaste färg på dina kläder? Hmm... Just nu är jag ju alltid klädd i svart i skolan, men när jag inte är på skolan passar jag på att ha alla möjliga färger.

Blir du bra på bild? Nej, det kan jag inte påstå.

När och varför grät du senast? När vi gjorde improvisationer i går blev jag så pass rädd för mig själv att jag började gråta. Jag spelade en strikt, väldigt religiös mor och sa saker till min "dotter" som jag inte trodde att jag ens kunde tänka (hon som spelade dottern började också gråta och han som spelade min man bara stirrade på mig).

Var det pinsamt att svara på det? Nejdå.

Hade du en bra kväll i går? Japp! Gick på musikaldans-lektionen och dansade the hand jive från Grease och på kvällen satt jag och John och glodde på film.

Din favoritdryck på morgonen? KAFFE! Klarar mig inte utan en kopp kaffe på morgonen.

Kan du laga mat? Jovars, men är ingen mästerkock direkt.

Är du nyttig? Jag har blivit nyttigare. Har börjat skära ner på kolhydrater och äter endast onyttigheter en gång i veckan.

Är du blyg? Ja, det är jag. Beror ju jättemycket på vem jag är med, men generellt sett är jag blyg.

Vilken tid gick du upp i dag? Efter att enbart ha sovit cirka 5 timmar varje natt tre dagar i rad behövde jag sova ut och låg och drog mig till 11 i dag.

Hur mycket krävs för att du ska bli full? Lullig är jag definitivt efter två glas vin. Men det där beror ju jättemycket på vad jag har ätit innan osv.

Har du spytt offentligt? Tyvärr.

Hur många timmar sover du? Försöker sova runt 8 timmar, men det är inte alltid det blir så...

Vad sa du senast? Why's the Internet so slow?!

Var du på festival i somras? Nope.

Vem ringer du när du är arg/ledsen? John.

Vad skulle du behöva nu? En hushållerska som tar tag i alla städsysslor jag måste göra. Suck, jag orkar inte.

Har du snygga skor? Jag har sisådär fem par skor (casual, springskor, vandrarskor, partyskor, finskor) och de är mer praktiska än snygga (förutom mina partyskor, de är faktiskt riktigt snygga!)

Vad var det första du sa i morse? John...the alarm...turn it off. I want to sleep... (det var halv sju i morse)

Sov du i din egen säng i natt? Jajamensan.

Har nån annan sovit i din säng i natt? John, men det är ju liksom hans säng också. Cuddles sover också i vår säng.

Har du körkort? Nej.

Är du ensam nu? Nej, John sitter här bredvid.

Vad ser du fram emot mest denna vecka? Mina danslektioner, att göra mina läxor (ja, faktiskt), jobba på monologer, skriva på min bok...allt det där jag pysslar med.

3 kommentarer:

  1. Intressant att se andra svara på samma lista som man själv har svarat på! Vem är Cuddles? :)

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du har.
    Lust att kolla min så finns jag på http://hhannassjogren.blogg.se

    SvaraRadera