tisdag 13 september 2011

Statyer

     Haha. I mitt förra blogginlägg skrev jag om movement lärare som trodde att dramaelever bara kan "bygga statyer med sina kroppar och sånt skit.".

     I dag byggde vi statyer med våra kroppar.
     ...
     Seriously...?

     Vi gjorde självklart mycket annat också. Stanislavski är i fokus och vi ska börja med Uta Hagen i morgon. Men statyer! Det är nästan lika kliché som den där övningen när man är varandras spegel. Det ger mig ingenting. Inte vad jag märker i alla fall. 

     I övrigt känner jag mig matt och lite allmänt nere, men jag ska snart iväg och bota den här dysterheten med bland de bästa botemedlen som finns:

     Dans!

3 kommentarer:

  1. Kanske det ger andra någonting men inte just dig? Jag menar, det är ju väldigt olika vad vi tar lärdom av och vad vi anser vara nyttigt :)

    SvaraRadera
  2. Jo, självklart kan det ge andra något, jag uttryckte bara vad jag själv tycker om övningen. :)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår det, tänkte bara att läraren kanske inte är helt dum bara för att hon väljer en övning som du tycker är onödig. Fast jag förstår verkligen om du tycker det känns som slöseri med tid! :)

    SvaraRadera