lördag 10 september 2011

Movement class

     Jag var ganska orolig att vår movement class på skolan skulle bli tråkig och meningslös. Ibland är det nämligen så att movement lärare tror att skådespelare inte behöver en rejält workout, utan bara kan göra kreativa övningar (som att bygga statyer med sina kroppar och sånt skit). Detta är ju självklart helt åt pipsvängen fel. Skådespelare behöver en bra fysik. En riktigt bra fysik.

     Jag hade min första movement class för två dagar sedan och träningsvärken bränner fortfarande. Alltså, verkligen bränner.

     Och vår lärare, en irländsk contemporary dancer, är helt och hållet awesome. Fullständigt A-W-E-S-O-M-E. Jag längtar redan till nästa torsdag!

     Dessutom börjar dansen nästa vecka. Tyvärr kommer jag inte kunna göra balett (eftersom skolan beslutade sig för att flytta på min lektion på torsdagar), men jag kommer ändå kunna göra minst två contemporary lektioner i veckan plus en jive.

     Det här är en bild på hur jag kommer se ut om något år:


     Okej, förhoppningsvis inte... Nej, usch... :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar