söndag 28 augusti 2011

Yes, of course it hurts

     I morgon ska jag sprida lite Karin Boye här i Edinburgh. I alla fall i min klass på Performing Arts Studio Scotland. Det är ju i alla fall en början. Min röstlärare vill nämligen höra vad vi har för slags röster så att han vet vad vi behöver jobba på. Vi fick därför i uppgift att lära oss ett litet stycke tills i morgon som vi ska läsa upp. Jag har valt mitt favoritstycke ur Boyes Ja, visst gör det ont, nämligen:

Yes, it is hard when drops are falling.
Trembling with fear, and heavy hanging,
cleaving to the twig, and swelling, sliding -
weight draws them down, though they go on clinging.
Hard to be uncertain, afraid and divided,
hard to feel the depths attract and call,
yet sit fast and merely tremble -
hard to want to stay
                    and want to fall.
 

     Och nu vill jag bli frisk. Det här är elfte dagen av sjukdom och jag är så fed up. Det blir antagligen att gå iväg till doktorn i veckan. Gudarna vet hur mycket jag avskyr att gå till doktorn. Urk.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar