tisdag 9 augusti 2011

Teatertisdag

     Eftersom jag är sjuk har jag en slapp teatertisdag här hemma. Hösten börjar krypa sig allt närmare vilket innebär att det är dags att söka scenskolor, så jag har spenderat större delen av dagen med att göra research på vilka jag ska söka i år. Jag funderade ett tag på om jag skulle söka några/någon i Sverige, men kom fram till att jag ska hålla mig till Storbritannien.

     Dessutom har jag beställt David Harrower's Blackbird från amazon.com i dag! Jag har bara läst hans pjäs Knives in Hens tidigare (vilken jag fullständigt älskar) och ser jättemycket fram emot att få läsa den här. En av mina vänner jobbar faktiskt just nu med David Harrower och National Theatre of Scotland - behöver jag säga att jag är grön av avund?



     Jag tror att både Knives in Hens och Blackbird har blivit översatta till svenska, så jag rekommenderar er alla starkt att läsa dem (även fast jag själv inte läst Blackbird än så litar jag på henne som rekommenderade den för mig). Det var med en monolog från Knives in Hens som jag blev antagen både till Dundee och PASS och jag kommer använda den i flera av mina kommande auditions.

     Jag har dessutom gjort det lättare att lämna kommentarer nu på min blogg (insåg inte att det var krångligt förut), så om ni har något att säga är ni mer än välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar