onsdag 24 augusti 2011

Andra första dagen

     I dag var mer av en "första dag" på skolan. Vi blev uppdelade i två klasser, fick mer information, gjorde improvisationsövningar, fick vårt schema och allt sådant där.

     Men skolan börjar inte på riktigt förrän på måndag.
     Måndag!?
     Och danslektionerna börjar inte förrän om ett par veckor. 
     Gaah!

     Jag vill ju bara köra igång med allting! Det känns skönt i alla fall att ha mitt schema nu så att jag kan boka in mig på dansklasser och så vidare. Jag kommer fortsätta med baletten och börja på jive och sedan göra contemporary drop ins så ofta jag kan. Jag har inte tränat på över en måndag och det märks alltför väl.

     I dag blev vi än en gång uppställda längs väggarna i klassrummet för att bli inspekterade om vi hade rätt "uniform" eller icke. Festivalband fick klippas upp, örhängen tas ur, långt hår sättas upp och alla fick sträcka ut sin tunga för att visa att vi inte har någon piercing i. Det skulle inte förvåna mig om de rakar av allt vårt hår snart också.

     Jag tänkte att jag skulle ta något snyggt foto för att visa hur jag ser ut i min svarta outfit, men det blev inte särskilt lyckat. Så jag porträtterade istället två typer av dramastudenter:

     1. Den arroganta.





     2. Den excentriska.


     Den-där-killen var förresten inte där i dag, så jag kunde inte gå fram till honom och använda min förmåga att tala för att fråga vad han stirrar på.

3 kommentarer:

  1. Good for you! :D

    Gör det imorgon då... Jag har massor av lösningar på problem. Dilemmat med att ha ett öppet system för kommentarer :D

    SvaraRadera
  2. Jag måste säga att jag inte direkt känner att jag diggar det där med uniformen och det där enhetliga. Nja... jag föredrar nog mer...mångfald? Känns liksom lite för överdrivet för min smak. Vad tycker du själv? :)

    SvaraRadera