onsdag 22 juni 2011

Flera liv

     Vore det inte underbart att ha flera liv?

     Jag tror väldigt starkt på att om man ska komma någon vart ska man bestämma sig. Har man en ambition man tror på och som man riktigt brinner för så ska man lägga ner hundra procent på den ambitionen. Man ska jobba och kämpa, spela tills fingrarna blöder eller läsa ögonen rödsprängda. Okej, det där sista kanske lät lite väl brutalt, men det är ungefär så jag känner.

     Men visst finns det mycket som verkar fascinerande som man vill ägna sig åt? Hur ska man då kunna bestämma sig? Har man tid under en livstid att både bli världsberömd rockstjärna och framgångsrik advokat? Antagligen inte. Så då måste man bestämma sig, om man inte nöjer sig med att vara en helt okej advokat som på fritiden spelar lite på gitarren så ofta hon kan.

     Det finns så många områden att utforska, så många möjliga karriärer, så många livsöden, så många val hit och dit man kan göra som kan förändra hela ens liv. Å, nu märks det verkligen att jag känner mig ung med hela livet framför mig. Som att jag kan bli vad som helst.

     Vad jag vet har jag bestämt mig. Trots att jag ofta önskar att jag skulle vilja bli något annat. Men jag antar att det är lika befängt att vilja bli något annat som att vilja vara någon annan. Man är den man är och får göra det bästa av situationen och njuta.

     Men visst vore det underbart med flera liv...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar