tisdag 28 juni 2011

Bo med en skådespelare

     "My agent just called and I have an audition in London tomorrow so I got to go. See ya!"

     Ibland blir man påmind om hur det är att bo med en skådespelare. Så nu är jag ensam i lägenheten och hoppas på att hans audition går bra, men hoppas faktiskt mer på att resan går bra och att han kommer hem välbehållen (8 timmar i en buss bredvid främlingar är inte kul).

     Jag har fått det förklarat för mig att om jag slutar på restaurangen nu så kan jag aldrig komma tillbaka. Jag har haft mina tvivel om det verkligen är så bra att sluta. Jag menar, man tjänar bra pengar och jag skulle ju faktiskt kunna jobba lördagar och sedan på sommarlovet och så vidare.
     I går försvann allt som hade med tvivel att göra.
     När man kommer hem och bara vill gråta ut allt det man hållit inne under fem timmar på jobbet och vet att det är inte första, andra eller ens tredje gången man känner på det viset, då vet man att det inte är värt det.
     Nej, jag har jobbat där i nära två år och i augusti är det jag som säger "hej då" till det där stället. Då är jag klar. Då har jag gjort mitt för Frankie & Benny's.

     I dag är jag ledig och jag ska göra två av mina favoritsaker:
     - Gå till Costa och äta lunch och skriva.
     - Dansa contemporary på Dance Base.
     Sedan kanske jag ska experimentera lite med mitt hår också. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar