torsdag 27 oktober 2011

Vad det står på mina etiketter

     Jag har alldeles för mycket att göra, men kände att jag var värd en liten paus. Därför har jag stulit en av Sofies listor. Lite tidsfördriv. Så här kommer en lista på vad jag har för märke på diverse saker.


SKOR: Blandat. Shuh, Topshop och Nike.
SNEAKERS
: Well, mina joggingskor är Nike. 

JEANS: Jag har ett par jeans som jag verkligen tycker om, och de är från GAP.  
T-SHIRT: H&M
UNDERKLÄDER: 95% H&M. 5% La Senza.
VÄSKA: En från H&M och en Mumin-väska. 
PLÅNBOK: Ingen aning var jag köpte den, men den ser väldigt second hand ut. 
KLOCKA: Mobilklocka.
SOLGLASÖGON: H&M.
SMYCKEN: Bär väldigt sällan smycken, men de jag har kommer från Past Times, Accessorize, Topshop m.m.
TV: Vet inte vad det är för märke.
MOBILTELEFON: Min stenålders Sony Ericsson som ibland väljer att inte fungera.
DATOR: Fujitsu Siemens

SMINK: Bare Minerals foundation och sedan lite allt möjligt från L'Oreal, Maybelline och Rimmel.
ANSIKTSKRÄM: Nivea.
LOTION: ...
DEODERANT: Dove.
TANDKRÄM: Sensodyne just nu.
SCHAMPO/BALSAM: John Frieda. Älskar John Frieda.
TVÅL: Imperial Leather Original. Luktar gudomligt.
PARFYM: Coco Mademoiselle av Chanel.
MINERALVATTEN: Highland Spring är inte helt fel.

VIN: Rött: Shiraz. Vitt: Frascati.
DRINK: Cosmopolitan är aldrig fel.

BRÖD: Tycker om det där irish soda bread som de har på TESCO och deras Whole Grain Loaf.
MAT: Kyckling och bacon. Och all annan mat som är god.

GLASS: Ben&Jerry's Chocolate Fudge.
GODIS: ALLT! Choklad, söta, syrliga, lakrits, fudge...

SÄNG: Dubbelsäng.
LAKAN: Sanderson.

FRISÖRSALONG: Har ingen speciell. Gick till EGG senast.
DAGSTIDNING: Skäms över att jag inte läser någon dagstidning.
MAGASIN: Ett tag tyckte jag om att bläddra i Vogue. Sedan insåg jag hur sugen jag blev på att köpa dyra, vackra kläder och se glamorös ut av att läsa tidningen. Så då slutade jag. 

2 kommentarer:

  1. Hihi, alltid kul att läsa någon annans svar på samma lista! Fnissade lite åt det sista du skrev :) Men du har provat Bare Minerals nu alltså? Vad tyckte du?

    SvaraRadera
  2. Haha, Vogue är farlig. Jag tycker jättemycket om Bare Minerals! Bästa foundation jag provat!

    SvaraRadera