söndag 9 oktober 2011

Ingen tid

     Jag hinner knappt skriva i bloggen nu eftersom det är så mycket som måste göras. Jag blir så irriterad på folk som tror att gå på skådespelarutbildning bara är lek och att alla kan bli skådespelare. Inte nog med att det är fysisk jobbigt, med mycket arbete och sådär, så är det emotionellt väldigt krävande. Man jobbar på och utvärderar sig själv hela tiden. För att vara helt ärlig så var folkhögskolan rena barnleken i jämförelse med det här. Jag lärde mig otroligt mycket på folkis, men det här är på en helt annan nivå.

     Ni vet hur man blir "skadad" och helt och hållet insnöad av den utbildning man läser?  Jag insåg till fullo hur skadad jag är i dag när jag stod och  rabblade tongue twisters i duschen. Exempel på några engelska tongue twisters:

Peggy Babcock, Peggy Babcock, Peggy Babcock, Peggy Babcock...

Red leather, yellow leather, red leather, yellow leather... 

Peter Piper picked a peck of pickled peppers, a peck of pickled peppers Peter Piper picked. If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, where's the peck of pickled peppers Peter Piper picked?

Försök att säga de där snabbt, ni.

3 kommentarer:

  1. Hellre insnöad med Peggy Babcock och Peter Piper än ryggbesvär och onda fötter av restaurangjobb... Eller?
    Ma

    SvaraRadera
  2. Är det verkligen folk som har sagt till dig att de tror att det är bara lek och att alla kan bli skådespelare?

    SvaraRadera
  3. Sofie: Ja, faktiskt. Vissa har bara verkligen inte förståelse för hur mycket jobb det krävs att bli skådespelare.

    SvaraRadera